Felejtsd el az ízületi betegségeket, Milyen egészségügyi panaszok esetén segít a sárvári gyógyvíz?


Milanovich Domi Ezt a 9 dolgot ne halogasd, ha sikeres akarsz lenni Október én van az ízületi gyulladásos betegségek világnapja, és a Magyar Gyógytornász-Fizioterapeuták Társaságának friss hazai felméréséből kiderült, hogy a fájdalom leggyakoribb oka lehet a porckopás, amely már a 35 és 50 év közöttiek egynegyedét érinti.

Az ízületi elfajulás: amikor minden lépés fáj

A 35 évnél idősebb magyarok fele megterhelőnek érzi az olyan hétköznapi tevékenységeket, mint a házimunka, a cipekedés, a lépcsőzés, a közlekedés, a kisgyermekek emelgetése vagy a kertészkedés, ráadásul a évesek fele fájdalmat is tapasztal közben.

Mi a porckopás?

felejtsd el az ízületi betegségeket

A kopásos ízületi gyulladás, vagy egyszerűbben a porckopás az egyik leggyakoribb ízületi betegség. Oka az ízületeket párnázó kemény, de rugalmas szövet, a porc kopása: ilyenkor a sérült porcfelület dörzsölődik, és gyulladás jöhet létre, ami fájdalmat, merevséget és mozgási nehézségeket okoz.

A betegség oka pontosan nem ismert, ám a kialakulás veszélyét valószínűleg befolyásolja az életkor, a súly, a korábbi ízületi sérülések, az ízületi túlterhelés, az izmok gyengesége és a genetika. A fájdalomcsillapító önmagában kevés A felmérésből az is kiderült, hogy a 35 évnél idősebb magyarok 40 százaléka szedett már fájdalomcsillapítót ízületekkel kapcsolatos problémájára.

Pedig a szakértők szerint a fájdalomcsillapítás nem elég: a porckopás egy idő után vissza ugyan nem fordítható, de lassítható, késleltethető folyamat. A fájdalomcsillapítók ebben viszont nem segítenek. Másrészt azt hittük, hogy a versenysportban van nagyobb terhelésnek kitéve az ízület, ám a vizsgálatok szerint a sima, egyszerű házimunka is az ízületek kopását eredményezi, főleg azoknál, akik inaktív életet élnek.

Milyen egészségügyi panaszok esetén segít a sárvári gyógyvíz?

Már az első jeleknél lépni kell, ki kell találni, hogyan tudunk változtatni az életmódunkon, a táplálkozásunkon. Nagyon gyakori, hogy fájdalomcsillapítóhoz nyúlunk először, a felmérés is ezt mutatja.

felejtsd el az ízületi betegségeket

Ez önmagában azonban nem hoz eredményt, ellentétben a porcerősítők több héten keresztüli alkalmazásával" — nyilatkozta a szakértő. Az első fázisban lehet javítani a porcvastagságát és csak akkor nem lehet javítani az állapoton, amikor már nagyon nagy fájdalmai vannak a betegnek" — tette hozzá. Dietetikusok a gyógytornászokkal egyetértésben a vegyes étkezés, pontosabban a mediterrán diétát javasolják.

A REUMÁS ÍZÜLETI GYULLADÁS (RHEUMATOID ARTHRITIS) TÜNETEI, KOCKÁZATA, TÜNETEINEK ENYHÍTÉSE

Az szinte mindegy, hogy milyen aktivitást választunk, az azonban már nem, hogy mennyit mozgunk. Ha valaki ülő életmódot folytat, álljon fel a székből, mert az ízületek egészsége szempontjából fontos, hogy az izmok erőállapota megfelelő legyen.

felejtsd el az ízületi betegségeket

Az extrém sportolóknak pedig nyilván azt ajánljuk, hogy optimalizálják az izmok, ízületek használatát. Lényeges, hogy mindenki kedvének megfelelően válasza ki az aktivitást, és fontos, hogy jól érezze magát tőle" — mondta Benkovics Edit, és hozzátette, a túlsúly komoly terhelést jelent az ízületeknek.

Az a baj, hogy míg régen sokat mozogtak a gyerekek, most már otthonülő életmódból váltanak aktívabb életmódra.

felejtsd el az ízületi betegségeket

Ilyenkor figyeljen arra, hogy ne derékból hajoljon, ez ugyanis felesleges megerőltetést jelent az ízületek számára. Hajlítsa be inkább a térdét, hátát pedig tartsa egyenesen. Csökkentheti a nyomást úgy is, ha egyik lábát egy magasabb felületre, például egy lépcsőre helyezi.

Nyújtózkodás Az ablakok vagy a padló mosása közben felejtsd el az ízületi betegségeket ember kénytele nyújtózkodni, ami szintén komoly megerőltetést okozhat. Ne nyújtsa ki a karját teljesen takarítás közben, ez ugyanis feleslegesen terheli a vállízületet. Inkább használjon valamilyen hosszabbító tárgyat, karját pedig tartsa közel a testéhez, derékmagasságban, a magasabban levő tárgyakat pedig próbálja elérni egy lépcsős létra vagy sámli segítségével.

  1. Milyen egészségügyi panaszok esetén segít a sárvári gyógyvíz?
  2. Balett ízületi fájdalom

Térdelés Sose térdeljen mindkét térdével egyszerre kemény felületre. Sokkal egészségesebb és kényelmesebb egyszerre egy térdre, a térdeket váltogatva támaszkodni. Párnázás Ha térdére vagy csuklójára kell támaszkodnia, helyezzen maga és a kemény felület közé párnát, ruhadarabot vagy valamilyen puha anyagot.

Időbeosztás Nem kell a házimunkát egy nap alatt elvégezni.

Top 10 étel ízületi fájdalom ellen

Ossza be a feladatokat úgy, hogy ne erőltesse túl magát. Felejtsd el az ízületi betegségeket Legyen tekintettel saját erőnlétére és korlátaira.

felejtsd el az ízületi betegségeket

Ha egy teli kosár szennyes ruha túl nehéz, ossza fel kisebb adagokra. Tárolás Ha többszintes házban él, tartson minden emeleten külön mosogató- és takarítófelszerelést, hogy ne kelljen még a lépcsőn is felcipelni azt a porszívót. Porolás Ha nehézségekbe ütközik felejtsd el az ízületi betegségeket magasabb vagy alacsonyabb felületek leporolásakor, barkácsoljon össze egy hosszú papírgurigát egy portörlő ronggyal.

felejtsd el az ízületi betegségeket

Amennyiben fájdalmas még a rongy megfogása is, húzzon a kezére kesztyűt vagy egy pár nyúlós régi zoknit. Az irodai dolgozók sportosak, de a fájdalmat ők sem ússzák meg A városi lakosság 18 százaléka végez jellemzően irodai munkát, mindkét nem egyenlő arányban.

Fájdalmas a házimunka? Ízületi gondokat jelezhet

Az irodai munkát végző év közöttiek fele küzd ízületi fájdalommal valamely testrészében. Felejtsd el az ízületi betegségeket 10 százalékuk diagnosztizálja magát porckopásos betegnek, ami jóval alacsonyabb, mint a városi átlag.

Ez a csoport viszont nagyobb arányban sportol, mint az átlag: kicsit több mint egyharmaduk 37 százalék. Férfiak vs. Az ízületeket érintő sérülés viszonylag jellemző eset, nagyobb arányban fordul elő a férfiaknál és az idősebbeknél. A felmérésben fiatalabbak kategóriába sorolták a éveseket, idősebbek közé pedig az éveseket. A sportolók a bokájukat fájlalják Azon kevesek, aki futnak, kocognak, jellemzően jó ízületi egészségről számoltak be.

Döntő többségüknek 78 százaléluknak nem esik nehezére semmilyen napi tevékenység, és felejtsd el az ízületi betegségeket arányban említettek térdfájdalmat 22 százalékderékfájdalmat 6 százalékbokafájdalmat 6 százalékmint a városi átlag. Nem meglepő ezután, hogy közülük senki nem diagnosztizálta magát porckopásos betegnek sem: vélhetően azért, térdszinovitis sérüléskezelés után sportolni akkor könnyebb, ha nincs fájdalommal járó porckopása.

A sportolás alatt utóbbi esetben persze nem azt kell érteni, hogy napi vagy heti több alkalommal rendszeresen mozognak, hanem azt, hogy szoktak sportolni.

Az ízületi gyulladás megelőzése és kezelése

Amellett, hogy a sportot kevesen végzik, az intenzitása is váltakozó a városi lakosság körében. A sérülést elszenvedők egyharmada számolt be arról, hogy ez a sérülés ami lehet akár nagyon régi is, mivel a sportolók többsége régóta sportol kihatással van a mindennapjaikra, ami nem alacsony arány.

Kövessen minket a Facebookon is!